Newsletter Plasterek.pl [2011-12-29]
Aktualności
Noworoczne postanowienia - styczniowy temat miesiąca
W starożytnym Rzymie styczeń był miesiącem Janusa - boga początków, patrona umów, opiekuna drzwi i bram. Coś z tej tradycji przetrwało do naszych czasów i pewnie dlatego tak bardzo zapalamy się do noworocznych postanowień. Dla wielu z nas data 1 styczeń ma magiczne właściwości. Wierzymy, że podjęte wówczas zobowiązania na pewno się spełnią, a napisana lista postanowień prawie sama się zrealizuje. Prawda jest jednak tak, że już po 2 tygodniach niewiele zostaje z naszego noworocznego zapału. A może w tym roku będzie inaczej? W styczniowym temacie miesiąca zastanowimy się co zrobić, by tym razem noworoczne postanowienia nie uleciały wraz z karnawałem i poszukamy recepty na spełnienie marzeń.
Temat miesiąca
Psychoterapia - gdy potrzebna jest pomoc specjalisty część 1
Coraz częściej korzystamy z usług psychoterapeutów. Czasy i wymagania wobec ludzi się zmieniają, tempo życia wzrasta, a nasza samoświadomość jest coraz pełniejsza. Choć w wielu środowiskach uczęszczanie na terapię wciąż jest powodem do wstydu, to w niektórych staje się wręcz modne. Najprościej mówiąc, celem oddziaływania psychoterapeutycznego jest zmiana niewłaściwego zachowania klienta, czyli takiego, przez które cierpi, czy gorzej funkcjonuje w społeczeństwie.
Psychoterapia - gdy potrzebna jest pomoc specjalisty część 2
Dążenie do samorealizacji, czyli psychoterapia skoncentrowana na kliencie - Twórcą tej metody jest Carl Rogers, przedstawiciel nurtu humanistycznego w psychologii. Zasadniczą cechą terapii przez niego stworzonej jest bezwarunkowa akceptacja klienta. Terapeuta Rogerowski „wczuwa się klienta", pomaga mu osiągnąć samorealizację, ujawniać samego siebie. Ważnym aspektem jest zrozumienie podstaw założenia teoretycznego humanistów, czyli piramidy potrzeb. Została ona stworzona przez innego psychologa, współpracownika Rogersa, Abrahama Maslowa.
Inni mają gorzej
Jedna z czytelniczek zadała mi swego czasu pytanie o pewien dość popularny sposób na pocieszanie innych ludzi. Polega on na stwierdzeniu, że „inni mają gorzej". Czytelniczka była wręcz zaskoczona jak źle się poczuła, słysząc coś takiego i zaciekawił ją ten mechanizm.W założeniu oczywiście, takie stwierdzenie ma na celu pokazanie cierpiącej osobie, że tak naprawdę wcale nie jest tak źle, bo są sytuacje, w których mogłoby być jeszcze trudniej.
Wieści
Jak pielęgnować w sobie nadzieję?
Immanuel kant powiedział, że każdy człowiek dostał trzy dary łagodzące trudy codziennego życia: sen, humor i nadzieję. Nadziej to motor i siła naszego działania. Zazwyczaj doceniamy jej znaczenie dopiero wówczas, gdy jej zabraknie. Na szczęście nadzieję można w sobie budować. A kiedy o nią zadbasz zacznie się potęgować. Oto siedem sposobów na wzmocnienie nadziei.
Czy celebryci zwiększają efektywność reklam?
Gdy reklama dotyczy nieznanej marki odbiorcy zapamiętują ją tak samo, niezależnie od tego czy występuje w niej rozpoznawalna osoba, czy też nieznany model. Wykorzystanie wizerunku sławnej osoby w reklamie firmy znanej konsumentom zwiększa skuteczność przekazu i powoduje jego lepsze zapamiętywanie - informuje Instytut Psychologii Ekonomicznej SWPS.
Odstraszające i smutne reklamy mogą być skuteczne
Negatywne emocje mogą być skutecznym narzędziem manipulacji marketingowej i zwiększać efektywność reklamy. Pod ich wpływem wyostrzamy czujność i lepiej zapamiętujemy komunikat reklamowy - informują naukowcy z Katedry Psychologii Ekonomicznej SWPS. Wyniki przeprowadzonych badań pokazały, że reklamy o negatywnym zabarwieniu emocjonalnym są lepiej zapamiętywane przez odbiorców.
Grupy
Przystań...dla każdego, kto chce się schronić, zatrzymać na chwilę, przeczekać "burzę", znaleźć ciszę, spokój, uwagę, troskę...
Przystań to miejsce dla tych, którzy chcą się "wygadać", pogadać, pomilczeć, zapytać-skonfrontować, to azyl...
« Lista wszystkich biuletynów