Newsletter Plasterek.pl [2010-09-03]
Warsztaty online
Krajobrazy wewnętrzne - cykl osobistych warsztatów
Zapraszamy Cię do odwiedzenia własnego wnętrza, do chwili refleksji i wędrówki po jego różnych częściach. Ubierz w słowa swe wewnętrzne krajobrazy po to, by lepiej zrozumieć ich istotę i siebie samego.
Do rozpoczęcia warsztatów pozostło już tylko 3 dni. Jeżeli pragniesz zmierzyć się z własnymi emocjami, przyjrzeć swoim wspomnieniom czy odkryć ukryte marzenie - dołącz do grupy - krajobrazy wewnętrzne
Temat miesiąca
Pierwszy wrzesień - początek roku szkolnego. Dzieci po wakacjach idą do szkoły. Niektóre, jak pierwszaki, przekraczają szkolny próg po raz pierwszy, te starsze po raz kolejny. Zarówno ci pierwsi jak i ci drudzy, mają wobec szkoły własne oczekiwania i wyobrażenia. U jednych wzbudza ona ciekawość i ekscytacje, niestety u niektórych strach i obawy. Szkolne lęki to dla niektórych dzieciaków prawdziwy koszmar. Mogą one dotknąć zarówno pierwszoklasistę, jak i zaprawionego w szkolnych bojach gimnazjalistę. O szkolnych lękach, ich genezie i sposobie radzenia sobie z nimi rozmawiałam z pedagogiem Panem Józefem Rostworowskim, jednym z naszych specjalistów z centrum porad.
Wieści
Emocjonalne zniekształcenia pamięci - Połączenie wyników dwu studiów dotyczących wpływu negatywnych emocji na pamięć pozwalają w jednym artykule objąć trzy grupy wiekowe i stwierdzić, że im jesteśmy starsi, tym gorszą mamy pamięć, zwłaszcza do wydarzeń o negatywnym wydźwięku emocjonalnym. Wyniki opublikowane na elektronicznych łamach czasopisma „Journal of Experimental Child Psychology" dotyczyły porównania dzieci w wieku od siedmiu do jedenastu lat i młodych dorosłych w wieku od osiemnastu do dwudziestu trzech lat.
Jak słuchać muzyki, by pomagała w nauce i nie tylko - Najnowsze studium dotyczące wpływu muzyki na procesy poznawcze autorstwa Nicka Perhama i Joanne Vizard zostało opublikowane w czasopiśmie „Applied Cognitive Psychology". Zamiast potwierdzać znane już pozytywne efekty muzyki na słuchającego, dwójka psychologów testowała wpływ „niezwiązanych efektów dźwiękowych" na pamięć. Wnioski są nieco zaskakujące: muzyka w trakcie wykonywania ćwiczenia przeszkadza!
Im więcej nauki w młodości, tym mniejsze ryzyko starczej demencji - Dwie publikacje na przestrzeni ostatnich dwu miesięcy wyjaśniają, dlaczego osoby z wyższym wykształceniem są mniej narażone na konsekwencje starczej demencji w porównaniu ze średnio i nisko wykształconymi rówieśnikami. Szwedzkim uczonym z uniwersytetu w Geteborgu studium zajęło dwa lata, a Anglicy i Finowie mieli kontakt z zainteresowanymi nawet przez dwadzieścia lat.
Literatura
Jak mówić żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole
Autor: Adele Faber Elaine Mazlish
Poradnik z doświadczeniami rodziców i nauczycieli - prosty i skuteczny! Autorkom książki pomagały w pracy dwie nauczycielki. Książka pokazuje niezwykłą technikę dialogu z dziećmi (radzi, co mówić i kiedy to mówić) w domu i w szkole. Buduje most nad przepaścią miedzy rodzicami i nauczycielami a dziećmi, które dzięki dobremu i wzajemnemu porozumieniu się mają szansę stać się kochającymi i twórczymi osobami w dorosłym życiu.
Grupy
grupa utworzona przez seropozytywną szczęśliwą mamę dla osób,które starają się po prostu fajnie żyć.Zapraszam wszystkich,nie tylko HIV+ Utworzona: 02.09.2010, 01:16
(nie chciałam umieszczać tej grupy pod hasłem"niepełnosprawność i choroby",ale nie miałam lepszego pomysłu:)
jeśli chcecie coś powiedzieć pijąc poranny kubek herbaty lub kawy lub kończąc dzisiejszy dzień to ciepło zapraszam.
Utworzona: 03.09.2010, 08:29 przez muza*
Jak pomóc dziecku i sobie w pokonywaniu niełatwej drogi szkolnych doświadczeń?
Co zrobić, aby kontakt ze szkołą był dla dziecka i rodziców pozytywnym doświadczeniem?
Utworzona: 03.09.2010, 12:25 przez Aneta(anetabarta)
« Lista wszystkich biuletynów