Newsletter Plasterek.pl [2010-09-10]
Baza wiedzy
Jak praktycznie wykorzystać elementy mediacji? (część 1) - Większość z nas codziennie używa narzędzi wykorzystywanych przez mediatorów. Robimy to najczęściej nieświadomie, korzystając z nabytej wiedzy i doświadczeń w komunikacji interpersonalnej. W tym artykule chcę przybliżyć główne elementy mediacji i zachęcić do ich stosowania w sposób świadomy. Wierzę, że dzięki stosowaniu różnych umiejętności mediacyjnych można łatwiej osiągać porozumienie, budować własny autorytet, żyć szczęśliwiej i nie popadać w ciągnące się latami spory. Ponadto świadome ich stosowanie zwiększa skuteczność podejmowanych działań.
Jak praktycznie wykorzystać elementy mediacji? (część 2) - W drugiej części artykułu o mediacyjnym sposobie rozwiązywania konfliktów zachęcę Państwa do zastosowania metod mediacyjnych w trudnych rozmowach z własnymi dziećmi.
DLACZEGO?
Z doświadczenia wiem, jak ciężko jest porozumieć się z synem lub córką w różnych spornych sprawach. Sprawdziłam na własnych nerwach, jak długo i bezowocnie można dyskutować z latoroślą o wyższości codziennego wyrzucania śmieci nad wyrzucaniem ich raz na tydzień albo, o której nastolatka powinna wracać wieczorem do domu.
Temat miesiąca
Szkoła jako źródło stresu - Dla większości z nas okres dzieciństwa jawi się jako czas beztroski, bezpieczeństwa i radości. Problemy z jakimi borykamy się w codziennym życiu powodują, że na własne dzieciństwo patrzymy jak „na raj utracony". Zapominamy o tym, że będąc dziećmi nie zawsze było nam łatwo, mieliśmy swoje problemy, zmartwienia, a z naszych ust bardzo często padały słowa chcę być już dorosły/a. Niestety gloryfikując swoje dzieciństwo (jakże często niesłusznie) przenosimy taki punkt widzenia na własne dzieci. (...)
Wieści
Więzi społeczne zwiększają szanse przeżycia - Brak więzi z innymi to równoważność palenia piętnastu papierosów dziennie lub bycia alkoholikiem. Samotność jest dużo groźniejsza dla zdrowia niż brak ćwiczeń i dwa razy gorsza niż otyłość. To w skrócie wnioski artykułu opublikowanego na łamach „PLoS Medicine" przez dwu naukowców z Brigham Young University, Julianne Holt-Lunstad i Timothy Smith. Ponieważ społeczne więzi zwiększają nasze szanse przeżycia w każdym przedziale wiekowym o pięćdziesiąt procent, warto o nie dbać i je starannie kultywować.
Negatywna opinia wzmacniana przez pozytywna opinie większości - Bardzo wiele badań przeprowadzono nad wpływem opinii innych na nasze myślenie. Nowością przedstawionego w tym artykule eksperymentu jest odwrócenie zwykłej kolejności: zamiast rozważać sprawę po zapoznaniu się z opinią większości, uczestnicy serii eksperymentów mieli możliwość wyrobić sobie najpierw własne zdanie, a dopiero potem informowano ich o poglądach innych.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu prac domowych - Początek roku szkolnego już za nami, dlatego porada jak skłonić dzieci do odrabiania pracy domowej i jak im w wykonywaniu ich domowych zadań pomagać wydaje się jak najbardziej na czasie. Nancy E. Hill z Harvard University wraz z Dianą F. Tyson z Duke University streściły dla nas pięćdziesiąt badań obejmujących ponad pięćdziesiąt tysięcy uczniów szkół średnich na przestrzeni 26 lat...
Literatura
Autor: Georgia Witkin
"Stres dziecięcy" to poradnik skierowany do rodziców, który w prosty i rzeczowy sposób wyjaśnia naturę dziecięcego stresu. Jego ogromnym walorem jest fakt, że powstał jako rezultat badania pt. "Test stresu dziecięcego", który Georgia Witkin przeprowadziła wśród dzieci ich rodziców.
"Powstanie tej książki jest zasługą nie tylko moją, ale w równej mierze setek dzieci, które wzięły udział w „Teście stresu dziecięcego". Napisały one o swoich troskach, obawach i marzeniach, a ich słowa wypełniły i zainspirowały te stronice. Nauczyły mnie one wiele na temat stresów dzieciństwa i uświadomiły mi, jak wiele zapomniałam z czasów, kiedy sama byłam dzieckiem".
Psychogratka
Dziecięcy stres w oczach rodziców i dzieci
Tym razem do wypełnienia testu zapraszam rodziców i dzieci (do lat 12 włącznie). Test pochodzi z książki „Stres dziecięcy" autorstwa Georgii Witkin i jest tym samym badaniem, które autorka wykorzystała w swojej pracy.
Test składa się z dwóch części: „ankiety dla rodziców" i „test stresu dziecięcego". Pierwszy wypełniają rodzice (proszę to zrobić szczerze), drugi ich pociechy (Jeżeli wasze dziecko jest zbyt małe, aby samodzielnie wypełnić kwestionariusz, należy przeczytać mu pytania na głos i zanotować odpowiedzi. Byłoby dobrze, aby zrobiła to osoba trzecia, a nie mama czy tata).
Grupy
Tu odbywa się od 06.IX do 1.X.2010r cykl osobistych warsztatów pt. "Krajobrazy wewnętrzne"
Tutaj rozmawiamy o tym, jak książki wpływały na nasze życie i mogą wpływać na życie naszych dzieci. Jak pięknie można porozumiewać się za pomocą książek z dzieckiem. Jak uczyć dostrzegać emocje - swoje, innych, jak sobie z nimi radzić, gdy są trudne.
Utworzona: 27.08.2010, 10:43 przez ABCbaby
« Lista wszystkich biuletynów