Adam - mężczyźni kontra rak piersi
„Adam" - mężczyźni kontra rak piersi.
Od czternastu lat polski oddział firmy Avon we współpracy ze Stowarzyszeniem „Amazonki" Warszawa Centrum prowadzi w naszym kraju działania profilaktyczne i edukacyjne w ramach kampanii Avon kontra rak piersi - Wielka Kampania Życia. Dzięki nim wzrasta świadomość konieczności systematycznej profilaktyki i coraz więcej kobiet decyduje się na regularne badania USG piersi. W tym roku, w ramach kampanii, zostanie przeprowadzona wyjątkowa i nierealizowana nigdzie poza Polską akcja, która ma na celu włączenie mężczyzn w walkę z rakiem piersi. Ambasadorem projektu „Adam", bo tak została nazwana akcja, jest znany i ceniony projektant mody męskiej - Tomasz Ossoliński.
Problem raka piersi jeszcze kilkanaście lat temu był w Polsce tematem tabu. 6 na 10 dotkniętych chorobą kobiet umierała, gdyż zmiany wykrywane były w stadium uniemożliwiającym skuteczne leczenie. Kobiety chorowały w zaciszu domów i szpitalnych sal, walcząc w samotności z bólem, rozgoryczeniem, żalem.
Czternaście lat temu Avon Cosmetics Polska zaprosił do współpracy Stowarzyszenie „Amazonki" Warszawa „Centrum" do prowadzenia wspólnych działań w ramach globalnej akcji Avon kontra rak piersi Wielka Kampania Życia. W ramach tej współpracy przeprowadzono w Polsce szereg działań edukacyjnych, które miały na celu zmobilizowanie kobiet do regularnych badań- samobadania i profilaktycznych kontrolnych badań USG, a tym samym na wczesne wykrycie zmian w piersiach.
Dofinansowanie dziesiątek tysięcy badań USG w ramach akcji „Moje pierwsze USG", „Gabinety z Różową Wstążką" to tylko namiastka tego, co w ciągu kilkunastu lat firmie Avon i Stowarzyszeniu Amazonki udało się zrobić w Polsce. Najważniejszą jednak kwestią jest fakt, że problem raka piersi przestał być tematem tabu, jest szeroko i głośno dyskutowany.
W tym roku postanowiono przygotować akcję, która ma na celu włączenie mężczyzn w walkę z rakiem piersi. To oni właśnie stanowić mają wsparcie dla tych wszystkich kobiet, które na badania nie przychodzą z powodu podświadomego strachu i potrzeby unikania ewentualnego problemu.
„Chcemy aby to właśnie oni wzięli na siebie część odpowiedzialności, motywowali i zachęcali kobiety do regularnego badania. Bo to im właśnie rak piersi zabiera żony i matki ich dzieci, burząc szczęście tysięcy rodzin rocznie" mówi Katarzyna Warzecha, dyrektor Marketingu Avon Cosmetics
Na cześć pierwszego mężczyzny, pierwszego ojca, męża i przyjaciela, powstał projekt „Adam". Ambasadorem projektu został znany polski projektant mody męskiej - Tomasz Ossoliński.
„Adam" to projekt skłaniający do chwili refleksji nad powrotem do ideałów i odpowiedzialnością za drugą osobę. To projekt mający zwrócić uwagę na problem dotykający co piątą kobietę na świecie, co piątą matkę, żonę i córkę.
„Adam" pragnie uświadomić mężczyznom jak ważna jest ich rola w życiu każdej kobiety, jak potrzebna jest ich troska i zaangażowanie. „Adam" chce inspirować mężczyzn do zmiany postaw i zmotywować ich do wzięcia na swoje barki odpowiedzialności za zdrowie drugiej osoby. Ma zachęcić mężczyzn do zabrania czynnego głosu w słusznej sprawie oraz mentalnego zaangażowania się w profilaktykę walki z rakiem piersi, bo „kochać to nie znaczy patrzeć na siebie nawzajem, lecz patrzeć razem w tym samym kierunku".
3 września 2010 roku w Pałacu w Wilanowie odbędzie się wyjątkowy, ekskluzywny pokaz kolekcji zaprojektowanej przez Tomasza Ossolińskiego specjalnie na tę okazję, która w późniejszym czasie zostanie zlicytowana, a całkowity dochód zostanie przekazany na rzecz działań w ramach Wielkiej Kampanii Życia.
„Jestem zaszczycony tym, że Stowarzyszenie „Amazonki" Warszawa Centrum i Avon Cosmetics Polska zaproponowały mi - mężczyźnie, wzięcie udziału w tej akcji. Takie projekty jak ten, dodają skrzydeł artyście i udowadniają, że moda może służyć słusznej sprawie"- mówi Tomasz Ossoliński.
Na uwagę zasługuje również fakt, że kolejnym mężczyzną zaangażowanym w projekt jest Tomasz Sadurski -wybitny rysownik i ilustrator mody, który na swoim koncie ma współpracę z takimi tytułami jak: Vanity Fair, Tush, Suddeutsche Zeitung, Twój Styl. Sadurski zajmie się oprawą graficzną projektu.
Komentarze (0)
Zaloguj się, aby dodać komentarz