Dostęp do tej części portalu wymaga zalogowania

Włączyć Hamulce

źródło: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

brak oceny

adhdWŁĄCZYĆ HAMULCE

Poradnik dla dzieci i młodzieży z ADHD


Quinn Patricia,  Stern Judith
tłumaczenie: Milena Bianga, Patrycja Pacyniak, oprawa twarda, format B5, s. 116, wyd. I; październik 2009
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne


 

 


W najnowszym wydaniu naszej książki przedstawiamy uaktualnione informacje na temat AD/HD. Uwzględniłyśmy w nim wiele ważnych osiągnięć, które pojawiły się od czasu pierwszej edycji. Zarówno dzieci z zaburzeniami uwagi, jak i ich rodzice oraz pracujący z nimi specjaliści wiele zyskają dzięki temu, że opracowano nowe metody skutecznego radzenia sobie z AD/HD. Celem, jaki przyświecał naszej pracy, było przedstawienie najnowszych osiągnięć w tym zakresie, a także ogólnych informacji o ADHD, językiem zrozumiałym dla młodych czytelników. W tym wydaniu zamieściłyśmy więcej praktycznych wskazówek i opisów różnych metod, z których mogą skorzystać dzieci, by na co dzień skutecznie radzić sobie ze swoimi problemami wynikającymi z zaburzeń uwagi. [...] Zależało nam szczególnie na tym, by pokazać młodym ludziom, że mogą zyskać kontrolę nad własnym życiem i nie powinni czuć się gorsi od swoich rówieśników.

Książka jest skierowana do dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Czytając ją razem ze swoimi pociechami, rodzice mogą równolegle omawiać poruszane w niej tematy, dzięki czemu dzieci otrzymają niezbędne informacje oraz zyskają poczucie wsparcia. Ważne, aby podczas wspólnej lektury i w trakcie rozmów z dziećmi stale pamiętać o zawartym w książce optymistycznym przekazie. W zależności od stopnia opanowania umiejętności czytania dziecko może przeczytać ten poradnik samodzielnie lub też osoba dorosła może mu czytać na głos. Na końcu książki zamieściłyśmy Słowniczek, w którym wyjaśniamy trudne lub nieznane terminy i do którego można zajrzeć za każdym razem, gdy napotka się niezrozumiały wyraz.
Z przedmowy


Komentarze (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie ma jeszcze komentarzy