Operacja wymaga zalogowania

NIE UCIEKAJ

brak oceny

NIE UCIEKAJ„NIE UCIEKAJ"

JUŻ 21 MAJA 2011 PIKNIKIEM OTWIERAMY KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ FUNDACJI ITAKA


21 maja br. (sobota) z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego odbędzie się piknik inaugurujący kampanię „Nie uciekaj". Fundacja ITAKA, organizator projektu, zaprasza młodzież, dzieci, rodziców i opiekunów do udziału w całodniowej imprezie plenerowej w Parku im. gen. Sowińskiego przy ul. Elekcyjnej 17 w Warszawie.

Według statystyk policyjnych, każdego roku ucieka z domu około 5 000 nastolatków. Ucieczki młodych ludzi nasilają się w okresie wakacyjnym. Zdecydowana większość tej grupy to dziewczęta.

Mając świadomość zagrożeń związanych z ucieczkami młodzieży, Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych zainicjowała program edukacyjno-profilaktyczny pod hasłem „Nie uciekaj". W ramach projektu Fundacja prowadzi szereg działań, które mają na celu przedstawienie młodym ludziom alternatywy do ucieczki.

Na dzień inauguracji projektu, to jest na otwarty piknik w sobotę 21 maja br., Fundacja przygotowała bloki wydarzeń dla dzieci, nastolatków i rodziców. Scena amfiteatru w parku gen. Sowińskiego nawet przez chwilę nie będzie pusta, zadba o to, m.in. prowadzący imprezę - Patryk Kuniszewicz, dziennikarz Polskiego Radia. Gościem specjalnym wydarzenia będzie Małgorzata Tusk, Małżonka Premiera RP.

W programie dla najmłodszych, rozpoczynającym się o godz. 11:30 znalazły się, m.in.: występy studia BAM BAM, zespołu Fasolki oraz chóru The Voices, który zaprezentuje musical pt. Król Lew. Do świata bajek zapraszać będą, m.in.: Krystyna Czubówna, Marta Kuligowska, Beata Sadowska i Kasia Burzyńska. Zabawy ruchowe, konkursy z nagrodami i wiele innych atrakcji czeka zarówno na najmłodszych jak i starszych uczestników pikniku.

Pokazem graffiti o godz. 16:00 rozpocznie się popołudnie dla młodzieży. Fani streetartu będą mogli spróbować swoich sił na specjalnie przygotowanych płytach gipsowych i obejrzeć jak powstają prace warszawskich artystów Chazme i Sepego. Dodatkową atrakcją będzie pojedynek b-boyów prezentujących uliczny taniec breakdance. Tego dnia także będzie miał miejsce pokaz beatboxu w wykonaniu Bladego Krisa. O oprawę muzyczną zadba DJ SPIKE (Break Da Funk).

Na zakończenie uczestnikom pikniku zapewniamy „mocne uderzenie" - na scenę wejdą muzyczne gwiazdy, m.in Marika, pierwsza dama polskiego dancehallu. Obok artystki pojawi się jej band - SpokoArmia.  Wokół sceny rozstawione będą namioty, w których pracownicy i wolontariusze ITAKI będą udzielać informacji na temat kampanii. Przez cały czas trwania imprezy Wolontariusze rozdystrybuują ulotki, plakaty i foldery.  

Podczas pikniku zainaugurowany zostanie także konkurs fotograficzny „Moja przestrzeń", mający na celu skłonienie młodych osób do artystycznego wyrażenia swoich uczuć i potrzeb, zwłaszcza tych, które trudno przekazać słowami.

Jedną z aktywności Fundacji, szczególnie ważną dla całego projektu jest telefon 116 000 w sprawie zaginionego nastolatka i dziecka. Pod całodobowym, bezpłatnym numerem, zespół ITAKI udziela porad i wsparcia w przypadkach zaginięć dzieci i nastolatków. W 2010 r. telefon 116 000 zadzwonił 5000 razy. Specjaliści Fundacji interweniowali w 228 przypadkach zaginięć dziecka, z czego 80% zaginionych udało się odnaleźć.

Fundacja zaprasza do wsparcia działania telefonu 116 000. Od 21 maja br. można to zrobić kupując na serwisie Allegro charytatywną poduszkę niezapominajkę fundacji ITAKA lub wysyłając sms o treści ITAKA pod numer 72365. Koszt sms to 2 zł + VAT.

Fundacja przygotowała także nową odsłonę serwisu internetowego www.nieuciekaj.pl, za pomocą którego doradza, jak rozwiązywać konflikty w rodzinie, aby nie doszło do ucieczki dziecka z domu. W sekcji dla rodziców dostępne będzie, m.in. forum dyskusyjne na temat ucieczek nastolatków. Nastolatkom ITAKA proponuje kontakt e-mailowy oraz chat z udziałem psychologa.

Działania edukacyjne w ramach akcji „Nie uciekaj" będą trwały od 21 maja, przez całe wakacje aż do połowy września br. Fundacja ITAKA wraz z parterami kampanii „Nie uciekaj" serdecznie zaprasza do włączenia się w działania profilaktyczne, mające ograniczyć liczbę zaginięć, jak również solidaryzowania się z osobami, które w dalszym ciągu oczekują na odnalezienie swoich najbliższych.

Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego został ustanowiony w 1983 roku w USA, a od 1986 roku obchody tego wydarzenia nabrały międzynarodowego charakteru. Głównym celem Dnia Dziecka Zaginionego jest zwrócenie uwagi na problem zaginionych dzieci. Tego dnia organizacje na całym świecie mówią o tym, jak zmniejszyć ryzyko zaginięcia i co zrobić, jeśli do niego dojdzie. Symbolem pamięci o zaginionych dzieciach jest kwiat niezapominajki.

Partnerami kampanii „Nie uciekaj" są Telekomunikacja Polska - główny partner telefonu 116 000 oraz ZTM Warszawa. Honorowy patronat nad kampanią objęły Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Komenda Główna Policji, a patronat medialny sprawują „Newsweek", „Dziewczyna" „Popcorn" i „FLAVA Magazine".

 

Komentarze (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie ma jeszcze komentarzy